Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A sárgadinnye alacsony kalóriatartalmú gyümölcs – kb. 30–40 kcal/100 g, amelynek nagy része cukor.

Ugyanakkor kiváló C- és A-vitaminforrás, ezenkívül jelentős mennyiségben tartalmaz káliumot (amely a szív- és érrendszer működéséhez fontos), magnéziumot, B-vitaminokat, rostot és fitotápanyagokat.

Mindez, valamint az a tény, hogy a dinnye vízhajtó hatású, ideálissá teszi ezt a gyümölcsöt egy diéta felépítéséhez.

Ha ezt a fogyókúrát követed, 5 nap alatt akár 5 kilót is leadhatsz. Természetesen ehhez le kell mondanod néhány ételről, és azokra az élelmiszerekre kell szorítkoznod, amelyeknek magas a fehérjetartalma, viszont alacsony a szénhidrát- és zsírtartalma, például hal, csirke, tehéntúró, főtt tojás, joghurt, stb.

Ezt már olvastad? Ezért ajánlott sárgadinnyét enned, ha egészségesen, a szervezetet kímélve szeretnél lefogyni!

Az 5 napos étrend a következő!

1. NAP

Reggeli: teljes kiőrlésű gabonapehely tejjel és egy szelet sárgadinnyével.

Ebéd: főtt csirkehús és zöldbab / borsó.

Vacsora: szezonális zöldségsaláta és egy szelet sárgadinnye.

2. NAP

Reggeli: annyi sárgadinnye, amivel jóllaksz.

Ebéd: grillezett pisztráng főtt rizzsel.

Vacsora: főtt rizs gombapaprikással vagy grillezett gombával és egy szelet sárgadinnye.

Ezt már olvastad? Hogyan tegyük el télire a sárgadinnyét?

3. NAP

Reggeli: egy fél sárgadinnye és teljes kiőrlésű gabonapehely joghurttal.

Ebéd: főtt csirkehús zöldbabbal és egy szelet sárgadinnye.

Vacsora: két főtt tojás friss zöldségsalátával és egy szelet sárgadinnye.

4. NAP

Reggeli: tehéntúró egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel és egy fél dinnye.

Ebéd: főtt csirke káposztasalátával és egy szelet dinnye.

Vacsora: nagy adag saláta szezonális zöldségekből és serpenyőben pirított gombából (olaj nélkül), és sárgadinnye.

Ezt már olvastad? Ínyencségek télire: sárgadinnye-lekvár fenyőmaggal

5. NAP

Reggeli: egy főtt tojás egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel és annyi sárgadinnye, amennyivel jóllaksz.

Ebéd: marhahúsleves (vagy paraszt csorba marhahússal), 100 g főtt marhahús 2 darab héjában sült krumplival, vaj vagy tejföl nélkül.

Vacsora: annyi sárgadinnye, amivel jóllaksz.

A hét végén a mérlegnek 5 kilóval kevesebbet kellene mutatnia, mint az elején.

Azt is kipróbálhatod, hogy csak a reggeliket helyettesíted sárgadinnyével minden nap.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!