Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

A lúgosító diétát nemcsak a pluszkilóktól való megszabadulás miatt alkalmazzák, hanem amiatt is, mert többféle egészségügyi panaszt képes orvosolni, és megelőz bizonyos betegségeket is.

Előnyei:

– könnyen betartható

– nem kényszerít arra, hogy koplalj

– egészséges.

Hátránya:

– igényes, ugyanis eltávolítja a cukrot a szervezetedből.

A lúgosító kúra lényege, hogy lúgos élelmeket fogyassz. Ennek értelmében ajánlott, hogy a napi bevitt táplálék 75%-a ilyen típusú ételekből álljon, míg a maradék 25% legyen savas jellegű étel.

Az alábbiakban összeállítottunk egy listát a lúgos ételekről.

* Gyümölcsök: banán, citrom, cseresznye, bármilyen típusú citrusféle, dinnye (görög és sárga), alma, kajszibarack, avokádó, mangó, nektarin, szőlő, erdei gyümölcs, dió, mandula, gesztenye, kesudió és egyéb olajos magvak.

* Zöldségek: káposzta, padlizsán, uborka, hagyma, tök, gomba, karalábé, zöldborsó, sárgarépa, retek, fokhagyma, zöldsaláta, csalán, spenót, zeller.

* Fűszerek: kapor, petrezselyemzöld, ehető virágok, paszternák, mustármag, tengeri só, csípős paprika, gyömbér, csombor, bazsalikom, babérlevél, (konyhai, azaz a hagyományos) szódabikarbóna.

* Gabonafélék: búza, zab, rozs, lucerna, árpa.

* Egyéb lúgos élelmek: csirkehús, tejtermékek, túrófélék, tengeri algák, tenger gyümölcsei, gyógyfüvekből készített édesítetlen teák, extraszűz olívaolaj, probiotikumok.

Azon élelmek listáját is megtalálod, amelyeket ajánlott mértékkel fogyasztanod, ugyanis enyhén savasak: tojás, halhús, disznóhús, marha- vagy növendékhús, vadhús, szójatej, kókuszdió, kukorica és kukoricaliszt, grépfrút, burgonya, szárított vagy aszalt gyümölcsök, édes ételek, rizs, eper, paradicsom, felvágottak, aszalt szilva, ecet.

Tanácsos, ha elkerülöd a sült, lisztes (főként fehérlisztből készített) és cukros ételeket. A növényeket jó nyersen fogyasztani, friss állapotban.

Vízfogyasztás a diéta alatt: a napi bevitt folyadékadag 80%-a jó, ha víz formájában kerül a szervezetedbe. A víznek minél nagyobb pH-tartalma kell, hogy legyen (tehát legyen minél lúgosabb). Ezt könnyen megvalósíthatod, ha vízszűrő berendezést szerzel be.

Tornagyakorlatok a lúgosító diéta alatt: közismert tény, hogy a sport és a mozgás által szabadulnak fel ésa kerülnek lebontásra a zsírok, ugyanakkor ezáltal beindul az anyagcsere is. A mozgás továbbá hozzásegít a stressz elűzéséhez, és a vér lúgosításához is.

Még több diéta ITT

A diéták csupán csak tájékoztató jellegűek. Mielőtt bármelyiknek is nekifognál kérd ki orvosod tanácsát!

Fotó: Flickr.com


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!