Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

A cellulitisz az a kényes szépséghiba, amellyel a legtöbb nő küszködik. Ahhoz, hogy enyhíts rajta legalább annyira, hogy szabad szemmel láthatatlanná váljon, kemény feladatnak állsz elébe. A legfontosabb a terápiádban az, hogy odafigyelj arra, amit eszel!

A modern kor élelmiszerei – a felvágottak, pástétomok, finomított cukor, fehér liszt, gyorséttermi ételek, szénsavas üdítők, édességek – a narancsbőr legjobb „barátai” abból a szempontból, hogy ezek mind kedveznek annak kialakulásának. Továbbá ezt mind tetőzi az, hogy keveset mozgunk, sokat ülünk a tévé vagy a számítógép előtt, amelyből súlyosabb problémák is adódhatnak, mint például a túlsúlyosság, akár a gyerekek körében is!

A cellulitisz „leépítésében” elsőként a mozgást kell bevonnod a mindennapjaidba, ugyanakkor rendszeresen kell hámtalanítanod, hidratálnod a bőröd, valamint oda kell figyelned az étrendedre. Íme öt tipp, amellyel sikeresen elkergetheted a nem kívánt „vendéget”:

1. Narancsbőr-ellenes bevásárlólista

Ha vásárolni mész, gyűjts be olyan élelmeket is, amelyek cellulitisz-égető hatásukról (is) híresek. Ilyen például az alma, barna rizs, zeller, uborka, szőlő, kivi, zabpehely, paradicsom, piros paprika, görögdinnye vagy narancs.

2. Élelmek, amelyeknek semmi keresnivalója az étrendedben

Amennyiben megszabadulnál a narancsbőrtől, végleg búcsút kell intened a kereskedelemben forgalmazott édességeknek, a fehér lisztből gyártott ételeknek, a sült dolgoknak és a gyorséttermi ételeknek, a felvágottaknak és minden olyan állati eredetű zsírfélének, amely a kereskedelmi termékekben benne van – pástétomoknak, félkész ételeknek, konzerveknek.

3. Fogyassz minél több egészséges folyadékot

Vond ki az étrendedből a szénsavas üdítőket és a kereskedelemben megtalálható „színes vizeket”. Amelyeket annál inkább fogyasztanod kell, az a sima víz, gyógynövényből készült tea (kimondottan erre a célra jó a cseresznyeszár-, gyermekláncfű- vagy csalántea), zöldségekből, gyümölcsökből készített ital vagy pépes lé, limonádé kevés mézzel, növényi tej, gyömbértea, zöld tea vagy uborkatea, menta és egyéb kedvenc fűszerekből főzött tea.

4. Szoktasd magad hozzá a rendszeres otthoni hámtalanításhoz és pakolásokhoz

Minden egyes pakolás előtt hámtalanítsd a bőröd tengeri só / kávézacc / barna cukor / kukoricadara segítségével, hogy a később felvitt hatóanyagok jobban beszívódjanak a bőrbe. Következő lépésként, masszírozd át alaposan az érintett felületet anti-cellulitiszkrémmel (vagy kávé / tengeri algák és olívaolaj keverékével), majd csavard be a testrészeidet étkezési fóliával. Ajánlott, hogy legalább 1 órán át ezt magadon hagyd, kedvezve így az izzadásnak. A fólia eltávolítása után, kb. 6 órán át ne zuhanyozz, amennyiben anti-cellulitiszkrémet használtál.

5. Mozogj!

Bármilyen jellegű, rendszeresen végzett mozgás, sport, tornagyakorlat hozzásegíti az izmokat ahhoz, hogy beinduljanak, és a vérkeringés felgyorsulása által eloszlassák a narancsbőrt. Széles kínálatból választhatsz: legyen az biciklizés, úszás, görkorcsolyázás, sétálás, kocogás, tánc vagy jóga, valamennyi megszabadít a cellulitisztől, csak végezd rendszeresen!


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!