Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A cukorbetegség, elhízás, álmatlanság, fogproblémák vagy éppen a szív- és érrendszeri betegségek a fő tünetei a túlzott cukorfogyasztásnak. Mindezek ellenére a cukor nem hiányzik az étkezésünkből, sőt naponta több kanállal eszünk belőle.

Tanuld meg te is, hogy milyen élelmiszerektől óvakodj, melyek azok az élelmiszerek, amelyek bevitelét csökkentened kell, ahhoz, hogy egészséges maradhass.

Fotó: Uwe Hermann - Flickr.com
Fotó: Uwe Hermann – Flickr.com

Mi a cukor?

A cukor egy félszintetikus anyag, amelyet túlnyomó részt cukorrépából vagy cukornádból állítanak elő és amelynek magas a szacharóz tartalma.

Két típusú cukrot különböztetünk meg: nyers, finomítatlan, amely a szacharózzal együtt tartalmaz még természetes anyagokat abból a növényből, amelyből kivonták, és a finomított cukor, amely csupán szacharózt tartalmaz.

Olvastad? Íme az ital, amely legyőzi a rákot

Utóbbit olyan kémiai anyagokkal dolgozzák fel (kén-dioxid, foszforsav, kalcium-hidroxid és aktivált szén), amelyek során teljesen megfosztják a vitaminoktól, ásványi anyagoktól, fehérjéktől és azoktól az enzimektől, amelyek természetes módon benne voltak.

Válaszd külön a cukorfajtákat

Joy Bauer, táplálkozás szakértő és az NBC csatorna “Mi a fenét eszel?”/”What The Heck Are You Eating?” című műsorának azt nyilatkozta, annak ellenére, hogy az édes ételek fogyasztása megemeli a jó közérzetet, mégis megbetegíti szervezetünket.

Első ízben a káros cukrot kell elválasztani a kevésbé károstól. más szavakkal, finomítatlan cukrot fogyasszunk, amelyet a gyümölcsökben és magas kalcium tartalmú tejtermékekben találhatunk.

Sőt mi több, az olyan élelmiszerek, mint a pékáruk, torták, csokoládé vagy nyalókák igen kevés vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, viszont rengeteg bennük a finomított cukor.

Mit együnk?

Azt is jó tudni, hogy a barna cukor is feldolgozott cukorként kerül az asztalra, keverékében ugyan úgy megtalálható a glükóz és a fruktóz akárcsak a fehér cukorban. A káros hatása ugyan az: növeli a vérben a cukorszintet, segít az elhízásban, hatással van az emésztőrendszerre, csökkenti az immunrendszer védekezőképességét és megfosztja a szervezetet a kalciumtól.

Iktasd ki az étrendedből a szénsavas üdítőket, amelyek káros hatásáról ITT olvashatsz, a kávét és teát édesítsd egy kanál mézzel, ha pedig megkívánod az édességet helyettesítsd gyümölccsel.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!