KezdőlapÉletmódEgészségesebb étkezés utazás közben a ketodiétával?

Egészségesebb étkezés utazás közben a ketodiétával?

-

Még több érdekes történetért iratkozz fel a Twice.hu hírlevelére!

Alig telt el néhány nap, mióta belefogott a ketodiétába, és máris olyan helyzetbe kerül, hogy el kell utaznia otthonról? Talán üzleti útra kell mennie, vagy a házastársa csak egy pihentető nyaralással akarja megörvendeztetni Önt. Mi ilyenkor a teendő? Szakítsa meg a diétát, majd kezdje el újra? Nem felesleges ez?

A szabadságot élvezni kell

A nyaralás olyan élmény, amelyet nem lehet egykönnyen elfelejteni. Mindannyian megérdemlünk évente legalább néhány napot, amikor nem kell a szokásos feladatokkal foglalkoznunk. A gond akkor merül fel, amikor rájön, hogy nyaralni készülnek, de ugyanakkor már belefogott a diétába. Végül is mindig is élvezte a nyaralást, megkóstolta a helyi finomságokat, és itt-ott még nyalánkságokat is fogyasztott.

De amikor ketodiétát tart és elérte a ketózist, ez nem olyan egyszerű. Ha egyszer nem tartja be a szabályait, kikerül a ketózisból és kezdheti elölről az egészet. Akár hiszi, akár nem, a szabadságát a ketózisban is ugyanúgy élvezheti.

Hogyan tartsuk be a ketodiétát a nyaraláson?

Az otthonon kívül is rendszeresen kell étkeznie. Egyen naponta ötször, és az ivási rendjére is figyeljen jól oda. A kávé és az alkohol vagy a cukros üdítők az étrendbe nem tartoznak bele. Ellenőrizze az ételei tápanyag-összetételét a megszokott módon. És mi következik ezután?

1. tipp: Ne stresszeljen, relaxáljon

A szabadság a pihenés érdekében van. Felejtse el a gondokat és kerülje a stresszt. És ez magában foglalja azt a stresszt is, ami abból az aggódásából ered, hogy mit fog enni a nyaralás idején. Ha van svédasztalos étkezési lehetőség, használja ki. Így mindig talál olyan ételt a kínálatban, amit elfogyaszthat. Biztosan tartalmaz olyan friss helyi ételeket, amelyeket otthon nem fogyaszt, és biztosan van gyümölcs reggelire vagy hal vacsorára.

Ezen kívül akár otthonról is vihet magával fehérje szeleteket vagy italokat? Nem foglalnak sok helyet a bőröndben, és biztosan jól jönnek majd nem csak az utazás során, hanem egy túra vagy a tengerparton való napozás közben is.

Egészségesebb étkezés utazás közben a ketodiétával?

2. tipp: Tartsa be az ivási rendet

Az ivási rendet a szabadság alatt is be kell tartani. Tiszta vízhez egész nap biztosan hozzáférhet majd, akárcsak otthon, így nem jelenthet gondot, hogy naponta legalább 3 liter vizet elfogyasszon. Kerülje a cukros üdítőket és a kemény szeszes italokat, de semmi sem történik viszont, ha egy pohár fehérbort elfogyaszt.

3. tipp: Étkezzen rendszeresen

Az egészséges táplálkozás egyik alapszabálya a rendszeres étkezés. Naponta ötször egyen kisebb adagokat, próbálja meg követni az otthon megszokott rendszert. Néha ezt nem tudjuk teljesen betartani, ráadásul a szabadságunk ideje alatt szeretünk picit többet aludni, és gyakran később is fekszünk le. Alkalmazkodjon a jelenlegi napi rutinjához, ha későn fekszik le, ügyeljen arra, hogy ne éhesen tegye ezt.

Tudta, hogy az utolsó étkezése körülbelül 2 órával lefekvés előtt történjen? És ez nem csupán a szabadságára érvényes.

4. tipp: Végezzen testmozgást a szabadság ideje alatt is

A nyaralás nem feltétlenül azt jelenti, hogy egész nap a tengerparton napozunk, és semmi mást nem csinálunk. Próbáljon meg minden nap találni egy kis időt arra, hogy sétáljon a tengerparton, városnézésre induljon, vagy ússzon.

Egy tipp a végére: Tudta, hogy az úszómedencék és a strand reggelente a legkevésbé zsúfolt? Ilyenkor zavartalanul úszhat, és biztosan nagyra fogja értékelni a levegő kellemes hőmérsékletét is.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy iratkozz fel a hírlevelünkre!


Legfrissebb

Hirdetés

Csemegézz

Ez is érdekelhet