Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Az életünket uraló stressz enyhítésére mindenkinek megvan a maga bevált módszere. Van, aki pozitív megerősítéseket mondogat, van, aki jógázik, de akad olyan is, aki masszírozással enyhíti a feszültséget. Az alábbi technika nagyon egyszerű, és sokak szerint gyors enyhülést hoz a stresszes pillanatokban.

ujjfujasa

Mi a megoldás akkor, ha rögtön szeretnénk megszabadulni a feszültségtől? Próbáljuk ki az alábbi bevált módszert. Előnye, hogy nem igényel különösebb előképzettséget, és akár a munkahelyünkön is ki tudjuk próbálni.

Miért csökkenti a stresszt, ha ráfújunk a hüvelykujjunkra?

Van egy kulcsfontosságú, úgynevezett vagus ideg a szervezetünkben, mely az agy és az energiatermelő emésztőrendszer közötti kommunikáció fő vonala. Többek közt felelős az emésztésért, a nyelésért, a lassításért, a szívverését, és a gyulladásokért is. Tanulmányok alapján kimutatták, hogy a vagus ideg stimulálása jó hatással lehet a depresszióban szenvedőkre. Az ideg ösztönzésére lelassul a szívverés, és így csökkenthetjük a stresszes tüneteket is.

A vagus ideg végigfut a hüvelykujjban is, ezért az alábbi technika segítségével könnyen csökkenthetjük a feszültséget. Vegyük be az ujjunkat a szánkba, akárcsak a csecsemők, és csukott szájjal fújjuk rá az összes levegőt, amit csak tudunk. Ezáltal megemelkedik a hasüreg, és létrejön egy mellkasi nyomás, amely serkenti a vagus ideget, és csökkenti a pulzusszámot.

A Valsava-manőver is nagyon hatékony stresszoldó. Vegyünk egy mély lélegzetet, majd csukjuk be a szánkat, fogjuk be az orrunk, tartsuk bent a levegőt, és utána préseljük ki. Az így megnövekedett mellkasi nyomás során az érzékelő receptorokon keresztül csökkenti a szimpatikus idegrendszeri hatást.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!