Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A fizikai aktivitás nagyon fontos a test és a normális testsúly számára. Néha azonban megtörténik, hogy a vártnál rövidebb idő alatt veszítünk testsúlyunkból, esetleg a vártnál sokkal később, legrosszabb esetben pedig eredmény egyáltalán nem tapasztalható. Ilyenkor tesszük fel a kérdést, hogy: Miért? A válasz pedig az, hogy nem vesszük figyelembe azokat a hibákat, amiket az aktivitás előtt vagy éppen után ejtünk meg.

Ajánlott mindig bemelegíteni

Ha épp nem is áll elegendő idő a rendelkezésünkre, egy öt perces bemelegítést akkor se sajnáljunk magunktól. A szervezetnek kis időre van szüksége, hogy az aktivitáshoz szükséges vérnyomást előállítsa, illetve, hogy a szív az izmokba pumpálja a vért.

A melegítés terjedjen ki egyaránt a kezekre és lábakra. Az egyik legjobb bemelegítés ebből a szempontból az ugrókötelezés.

Nincs egy egységes bemelegítési program. Ezt szabadon a fantáziánkra bízhatjuk. Akár tánc formájában is melegíthetünk, ha érezzük a hatását. A lényeg, hogy minden végtagunkat, derekunkat bemelegítsük, hogy ne sérüljünk le és csökkentsük az izomláz mértékét.

Az edző

Ha úgy döntünk, hogy edzőterembe járunk, a különböző sportszerek kipróbálása előtt konzultáljunk az edzővel. Gyakran megeshet, hogy bizonyos mozdulatok egyszerűnek látszanak, azonnal nekiugrunk és kellemetlen sérülést szenvedünk el. Ha ezelőtt még soha nem jártunk terembe, jobb minden gyakorlat előtt kikérni az edző tanácsát.

Az izomcsoportok dolgozása

Az edzést mindig bontsuk le izomcsoportokra. Egy-egy nagyobb izomcsoportot mindig legalább 4-5 különböző gyakorlattal dolgozzunk meg és egészen addig, amíg úgy érezzük, hogy végleg kimerült. Csak ekkor lehetünk biztosak abban, tényleg ért valamit a munka.

Edzés előtt…

Téves felfogás az, hogy a sport előtti koplalás segítségével könnyebben fogyunk. Az alapos és megfeszített munkához a szervezetnek energiára van szüksége!

Célszerű könnyű élelmiszereket fogyasztani, mint gabonapelyhet tejjel, joghurtot, amelyekben sok az energia, de nem nehéz ételek, mint a fast-food-os hamburger, aminek a feldolgozása sok energiába kerül a szervezet számára.

Elégséges alvás

Sok ember azt hiszi, hogy minél gyakrabban jár edzőterembe, annál gyorsabban fog veszíteni testsúlyából, esetleg annál gyorsabban fejlesztheti izmait. Ez sajnos téves, ugyanis az izmoknak is szükségük van pihenésre a tempós fejlődés érdekében. Az erőltetéstől csak sérülést fogunk szenvedni, és hanyagolnunk kell az edzést.

Sose felejtsük el, hogy ha eddig még nem csináltunk semmilyen fizikai aktivitást sem, és most nekifogunk, szervezetünk hozzá kell szokjon az új, eddig nem tapasztalt munkához. Ez időbe telik, amihez türelem kell! Az edzések magas száma az elején nem indokolt! 6-8 hétig az izomcsoportok csak hozzászoknak az új mozgásokhoz, és fejlődni nem fejlődnek. Legyünk hát türelemmel, és az eredmény magától jelentkezni fog!

Bévé

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!