Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Időszakos hajhullással sokan küzdenek, van akit csak a tudat zavar, hogy már megint a kelleténél több hajszál maradt a fésűben, de van sajnos akinél a kopaszodás látványa is fennáll. Mit tehetünk, hogy megállítsuk vagy megelőzzük a hajhullást?

hajhullas

Úgy tartják, hogy ha háromszor egymásután végigsimítjuk a hajunk és mindhárom esetben ötnél több hajszál akad az ujjaink közé, akkor már érdemes odafigyelni a problémára. Ha egy héten többször találkozunk a jelenséggel, akkor érdemes tenni is ellene valamit.

Iktassunk be a táplálkozásunkba minél több olyan ételt, mely hasznos a hajunk egészsége szempontjából. A helyes táplálkozás nem csak a hajhullást képes megállítani, hanem sokszor az azt okozó betegséget is.

Figyeljünk oda emésztésünkre

Gyakran számos emésztési probléma (puffadás, székrekedés, hasmenés, gyors telítettségérzés… stb.) következménye lehet a hajhullás. Leginkább nőknél figyelhető meg a rossz emésztés, mely lehet a gyomorsav-hiány vagy valamilyen gomba, parazita következménye is. Ha töredezettek körmeink, hullik a hajunk, nem árt egy alapos tisztítókúrát végezni, majd odafigyelni a vitamin- és tápanyag utánpótlásra, probiotikumok szedésére.

Mellőzzük a túl zsíros ételeket

Sokszor a rendszeres és zsíros ételek is okozhatnak hajhullást, kopaszodást. Ez leginkább a férfiak körében figyelhető meg, ugyanis egyes feltételezések szerint a kopaszodás a tesztoszteron szinttel hozható kapcsolatba, melyben szerepe van a sok zsíros ételnek is. A zsírszegényebb étrend lelassíthatja a hajhullást.

Sárgarépa és hidegen sajtolt olajak

Ha a hajhullás pajzsmirigyproblémákkal függ össze ajánlatos minél több A-vitaminban és jódban gazdag ételt fogyasztani: sárgarépát, spenótot, lenmagolajat stb.

Vasban gazdag étrend

A hajhullás egyik leggyakoribb oka a vérszegénység. Fogyasszunk minél több vasban gazdag ételt tökmagot, lenmagot, napraforgómagot, aszalt gyümölcsöket. Ezek mellé ajánlatos olyanokat is fogyasztani, melyek gazdagok C-vitaminban, például sok gyümölcsöt és zöldséget. A C-vitamin segíti a vas felszívódását.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!