Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Az ülő, mozgásszegény életmód komoly egészségügyi kockázatokkal jár. Annak ellenére, hogy az ember talán nem a legnagyobb mozgásigénnyel megáldott teremtés, mégis nagyon fontos lenne a rendszeres testmozgás, főként azoknak, akik a munkahelyükre mindennap autóval jönnek-mennek, egész nap a számítógép előtt ülnek és csak ront a helyzeten az egészségtelen, egyoldalú táplálkozás.

zabkasa

Mindezt valamelyest ellensúlyozza a zabkása, amely serkenti az emésztést, nem engedi ellustulni a működést, és a benne található rostok felgyorsítják az anyagcserét, nem hagyva, hogy a felhalmozott táplálék megrekedjen, leülepedjen. És mindezek mellett még van egy plusz hozadéka: segít fogyni is.

Magyarországon még nem annyira elterjedt a zabkása fogyasztása reggeliként, de ajánlott áttérni a sok édesítőszert is tartalmazó müzlikről az egészségesebb zabos táplálékra. A zabkását voltaképpen a zabpehely alkotja, ami a zab magjából készül speciális eljárás során: előbb a magvakat meggőzölik, majd hengerek között kilapítják.

A zabpehelyben igencsak magas a rosttartalom, hiszen 100 grammnyi adagban 14 gramm rost található meg. A zabpelyhet vízben meg kell főzni, a vízmennyiségtől függ, hogy mennyire hígan szeretnénk elfogyasztani az elkészült zabkását. A kapott ital könnyedén átmossa a bélrendszert, nem engedi, hogy lerakódjanak a salakanyagok és amennyiben alacsony szénhidrát-tartalmú ételek mellé isszuk a zabkását, három-négy hét alatt akár mínusz négy kilogramm súlyfeleslegnek is örvendhetünk.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!