KezdőlapÉletmódEgészségTejes puliszka, avagy a "Szegények eledele": védi a májat, csökkenti a koleszterinszintet...

Tejes puliszka, avagy a “Szegények eledele”: védi a májat, csökkenti a koleszterinszintet és meghosszabbítja az életet

-

Még több érdekes történetért iratkozz fel a Twice.hu hírlevelére!

A puliszkáról, amit már Kolumbusz ideje óta fogyasztanak, a szakértők úgy tartják, hogy védi a májat és fiatalító hatással is rendelkezik.

Az olaszok és a románok előszeretettel fogyasztják, és bár a szegények eledelének tartják, a legutóbbi kutatások, amiket bizonyos amerikai őslakos törzsek körében végeztek, azt mutatják, hogy azoknak az életszínvonala, akik kukoricalisztből készült ételeket iktattak az étrendjükbe, jóval nagyobb volt, mint azoknak, akik nem fogyasztottak ilyen ételeket.

Védi a gyomrot és a májat

A Kölni Egyetem sejtbiológusai nemrégiben felfedezték a kukoricaszemekben az arachidonsav és a palmitinsav jelenlétét. Kémiai szempontból ezek az anyagok zsírsavak, ketosavak, amelyek a kukorica növény gyökerében keletkeznek.

Ezt már olvastad? Ez az oka annak, hogy a puliszka az egyik legegészségesebb étel!

Ezek a ketosavak a bélrendszerben könnyen felszívódnak, és a véráramba jutva 57 féle méreganyagot képesek semlegesíteni a szervezetben. A kukoricában található méregtelenítő anyagok megkönnyítik a máj számára a mérgező anyagok semlegesítését, és ezáltal jelentősen csökkentik a májelégtelenség és a cirrózis kockázatát. A gyomorhurut és a fekély tünetei is enyhülhetnek, ha kenyér helyett meleg puliszkát fogyasztunk, mert a kukoricaliszt (vagy málé) savcsökkentő hatással bír, és megnyugtatja a gyomrot.

Meghosszabbítja az élettartamot és csökkenti a koleszterinszintet

Az endokrinológusok szerint a puliszka napi fogyasztása akár 60%-al is csökkentheti a pajzsmirigy rendellenességek okozta mentális betegségek kockázatát.

Ugyanakkor a vércukorszintet is szabályozza – ezért a cukorbetegek számára is hasznos lehet – és a koleszterinszint csökkentésével az érelmeszesedés és a szívinfarktus kockázatát is csökkenti. Ennek az ételnek a fogyasztása az élettartamot is megnövelheti.

Ezt már olvastad? Puliszka-diéta: egy hónap alatt akár 15 kilótól is megszabadulhatsz

Fejleszti az izomzatot

Egy spanyol fiziológus megfigyelte, hogy a legjobb sportteljesítménnyel rendelkező ecuadori és kolumbiai gyerekek étrendjében is szerepel a puliszka. Az ezután végzett kutatás kimutatta, hogy az arachidonsavból és a palmitinsavból származó anyagoknak szerepük van az izomrostok fejlődésében azáltal, hogy hatnak a pajzsmirigy által termelt hormonok működésére.

Növeli a petefészek aktivitását

A puliszka élénkíti a nemi aktivitást is, különösen a nők esetében. Kutatások megállapították, hogy a rendszeres puliszkafogyasztás 9%-al növeli a 65 év feletti nők petefészek-aktivitását. A felmérést a romániai Rucăr-Bran régióban végezték, ahol a puliszka gyakori ételnek számít.

Ezt már olvastad? Erdélyben puliszkának hívják! Hogyan készítsük el?

Túlsúlyos emberek számára is előnyös

A puliszka azok számára is hasznos lehet, akik túlsúllyal küzdenek, mivel gyorsan jóllakottság érzetet kelt a benne található rostoknak köszönhetően.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy iratkozz fel a hírlevelünkre!


Legfrissebb

Ez is érdekelhet