A világ internetezőinek hattizede látogat olyan oldalakat, ahol a hobbijáról, személyes érdeklődését kielégítő témákról talál információkat.
A világhálón böngésző magyarok még ennél is nagyobb része, kétharmada keres fel kedvteléseivel kapcsolatos portálokat – csak a török és a kínai netezők előznek meg bennünket ebben a vonatkozásban. Népszerűek a letöltések is, 43 százalék szedett le a netről zeneszámokat, 34 százalék filmeket, 22 százalék nézett online módon televíziót az elmúlt negyedévben. A magyarok zene- és filmletöltési gyakorisága az átlagosnak pontosan megfelelő, míg az weben keresztüli tévézés valamivel kisebb hányadukra (18 százalékra) jellemző. Videojátékot 22 százaléknyian játszanak, pénzbevétellel kecsegtető online szerencsejátékot 13 százaléknyian. A magyar netezők viszonylag kis hányada, 17 százaléka szokott szórakozni online videojátékkal. Honfitársaink 16 százaléka kockáztatja rendszeresen a pénzét valamilyen online szerencsejátékban, ezzel egy kicsivel felette vagyunk a nemzetközi átlagnak – ezek a legfontosabb megállapításai annak az Ipsos-felmérésnek, amely 24 ország internetezői körében készült.
Az internetezők többsége (57%) a saját kedvteléseire, hobbijainak kielégítésére használja a világhálót. A személyes szórakoztatásra szánt szörfölés szerelmesei leginkább a törökök (72%), a kínaiak (71%), de a magyarok (67%), a japánok (65%), a dél-koreaiak (65%) és a svédek (64%) is az élvonalba tartoznak.
Népszerű elfoglaltság a letöltés – különösen a zeneszámok esetében –, a netezők közül tízből négyen (43%) használták ilyen célra a webet az elmúlt negyedévben, míg tízből hárman (34%) tettek így a mozifilmek és tízből ketten (22%) a televíziós műsorok vonatkozásában. Kína messze világelső mindhárom területen, az ottani netezők többsége gyakorolja a zeneletöltést (72%-uk), webern keresztül jut hozzá a mozifilmekhez (71%) és online módon követi a tévéműsorokat (55%). Rajtuk kívül még a törököknél is számottevő ez a tevékenység (62% zeneletöltés, 58% mozifilmek, 34% televíziós műsorok).
A sor másik végén a japánok állnak, közülük elég kevesen (24% zeneletöltés, 9% mozifilmek, 9% televízióműsorok) éltek ezekkel a lehetőségekkel az elmúlt három hónap folyamán. Franciaországban is elég kevesen tartoznak a letöltők közé (zene: 24%, mozifilmek és televízióműsorok: 9-9%) ezeken a területeken.
Tízből három (27%) internetező játszik online videójátékokat, s 13 százaléknyian válaszolták, hogy pénzben fogadva pókereznek, bingóznak a neten. Kína világelső (61%) a videójátékok frontján is, őket a lengyelek (47%) és a törökök (38%) követik. Legkevésbé a svédek (13%), a dél-koreaiak (16%), a magyarok ( 17%) és a franciák (18%) kedvtelése a webes játék. A felmérésben résztvevő 24 ország lakói közül az indiaiakra a legjellemzőbb az online szerencsejáték : minden negyedik netező (26%) használta erre az internetet az elmúlt három hónapban. Őket a Szaúd-Arábiában élők (23%), a lengyelek (21%), a dél-koreaiak (20%) és a svédek (20%) követik. Legkevésbé az olasz (6%), a német (6%), a mexikói (7%), a kínai (7%) és az ausztrál (7%) netezők szenvedélye az online szerencsejáték.
‘Visit sites for info on hobbies and personal interests’ | |
Global total | 57% |
Turkey | 72% |
China | 71% |
Hungary | 67% |
Japan | 65% |
South Korea | 65% |
Sweden | 64% |
Poland | 62% |
United States | 62% |
Belgium | 61% |
Great Britain | 61% |
Indonesia | 61% |
Germany | 60% |
Australia | 59% |
Canada | 59% |
Russia | 58% |
South Africa | 56% |
France | 54% |
Italy | 52% |
Argentina | 46% |
India | 45% |
Spain | 45% |
Brazil | 41% |
Mexico | 40% |
Saudi Arabia | 35% |