7 élelmiszer, amit SOHA ne fogyassz lefekvés előtt!

0
910

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Sok ember hajlamos esténként, ágyba bújás előtt még enni egy keveset, ne adjisten zabálni egy jót, ami a rohanó és stresszes életmódnak nagyban köszönhető.

Ezeket az élelmiszereket SOHA ne fogyaszd lefekvés előtt!

Most olyan élelmiszerekről, italokról lesz szó, amit mindenképp kerülnöd kell, ha szeretnél nyugodtan aludni az éjszaka.

1. Szénsavas üdítők

Bármennyire is kívánatosak legyenek, a szénsavas üdítők nem tesznek jót a gyomorműködésnek, főként lefekvés előtt, hiszen puffadást, gyomorsav növekedést, így refluxot idézhetnek elő.

2. Csokoládé

Tudjuk, hogy finom, de a csoki koffeint és teobromint tartalmaz, amelyek serkentő anyagok, így lefekvés előtt nem ajánlott a fogyasztásuk. Ha valami édességre vágysz, egyél pár szem erdei gyümölcsöt, és a csokit hagyd meg reggelre.

3. Túró készítmények

Mivel ezek a finomságok zsírokban gazdagok, ezért emésztési gondokat idézhetnek elő, főként ha keménysajtot, parmezánt eszel késő este. A feta, vagy a mozzarella már nem annyira “veszélyes”.

4. Kávé

A kávénak élénkítő hatása van, így esti fogyasztása nem jó senkinek, aki szeretne jól aludni. Sőt, a kávé növelheti a gyomorsavat, ami szintén kellemetlen érzéssel tölt el. Ha mégis szeretnél kávézni, kortyolj koffeinmentes változatot.

5. Olajos magvak

Ugyan egészségesek, köszönhetően az Omega-3 zsírsav tartalmuknak, a mogyoró, dió fogyasztása elalvás előtt nem ajánlott, mert növelheti a zsírok lerakódását. Helyettük inkább egyél mandulát, pisztáciát, de azokat is csak mértékkel.

6. Vörös húsok

Fehérjében gazdag vörös húsokat nehéz megemészteni, így ha este ebből a finomságból eszel, akkor a gyomrod egész éjszaka azon fog dolgozni, hogy megeméssze a húst. Ez puffadást, gázképződést okoz. Ha este mégis szeretnél húst enni, inkább fogyassz egy kevés, párolt pulykamellet.

7. Tejtermékek

Lehet, hogy úgy tudod, a langyos tejtől jobban alszol, de ez tévhit, hiszen a tejben lévő laktózt nem könnyű feldolgozni, sőt az állati fehérjét tartalmazó tej megterhelheti a gyomrot, mivel az emésztésük nehéz dolog. Ezért este inkább mandulatejet igyál.




Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!