Te tudod mennyi vizet kell meginni nyáron, kánikula idején?

Te tudod mennyi vizet kell meginni nyáron, kánikula idején?

Élet víz nélkül nem létezne, ezért nagyon fontos a megfelelő mennyiségű víz ivása, főleg ilyenkor nyáron, hőségben.

Te tudod mennyi vizet kell meginni nyáron, kánikula idején?
Fotó: Pixabay.com

Agyad körülbelül 85 százaléka, a véred 90 százaléka, az izmaid 75 százaléka, a májad 82 százaléka, míg a csontjaid 22 százaléka épül fel vízmolekulákból. És akkor még nem említettük a bőrt, az emésztőrendszert, és egyéb, létfontosságú szerveket.

Egy felnőtt ember testének 50-60 százalékát teszi ki víz, ezért van szüksége a szervezetnek oly nagyon vízre, mert különben nem tudnának a szervek megfelelően működni, nem lenne egyensúlyba a vérkeringés, a nyirokrendszer, az emésztési rendszer, a verejtékmirigyek munkája. A tápanyagok nem tudnának eljutni a sejtekhez, a méreganyagok nem tudnának kiürülni, ami egy idő után komoly betegségeket okozna.

24 óra leforgása alatt a szervezet csak a verejtékezés során 200 ml vizet használ fel, így ha nem juttatsz elég vizet a testedbe, hamarosan kezdetét veszi a kiszáradás folyamata, ami akár visszafordíthatatlan betegségeket is előidézhet.

Ne hagyatkozz csupán a szomjúságérzetedre, mondván, hogy akkor iszol, mikor szomjas vagy, mert az érzet és a test valós vízigénye nem mindig van összhangban. Sőt, mikor szomjas vagy, az nem más, mint a szervezeted segélykiáltása, hogy most már ideje lenne vizet innod, hiszen már a sejtjeidben elkezdődött a kiszáradás veszélyes folyamata.

Milyen víz a legjobb?

Meleg időben az enyhén szénsavas, valódi ásványvíz a legjobb választás, mert ez elektrolitekkel tölti fel a szervezetet. Nem kell félni attól, hogy az ásványvíz vesekövet okoz, hiszen ez nem más, mint egy mítosz. A vesekövet a rossz minőségű víz éveken keresztüli fogyasztása okozza, amelynek kialakulásában közrejátszik a genetikai hajlam is.

Egyes szakvélemények szerint az sem igaz, hogy a sós ásványvizek hozzájárulnak a magas vérnyomás kialakulásához, az viszont már igaz, hogy a vizekben lévő magnézium és kálium védi a keringési rendszert a betegségektől.

Azt is fontos megemlíteni, hogy nyáron, de a többi évszakban is 15-20 percenként meg kell inni 4-5 korty vizet, és akkor nem lesz baj a szervezet vízellátásával.




Nincs hozzászólás

Írj választ