Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

dieta-leves

A TLC – Therapeutic Lifestyle Changes nevet viselő diéta hasznos úgy a kilogrammvesztésben, mint az egészségünk megőrzésében. Legfőbb célja az, hogy olyan élelmeket vezessen be az étrendünkbe, amelyek csökkentik a koleszterinszintet.

A TLC nem egy diéta, hanem egy hosszútávú étrend, életstílus, amely által megváltozik az anyagcserénk, és az életünk is új értelmet nyer.

Előnyei:
– egészséges táplálkozás,
– a koleszterin szintjének csökkentése,
– a jojó effektus elkerülése,
– a leggyakoribb megbetegedések kiküszöbölése.
Hátránya:
– türelmet igényel.

A TLC diétát a második helyre nevezték a legjobb kúrák toplistáján, a DASH diéta után – áll a U.S News & World Report által készített összeállításban.

De miről is szól tulajdonképpen a TLC?

* Csökkenti a zsírok bevitelét, napi 20%-ra. Fontos, hogy a diéta alatt mellőzzük a hidrogénezett zsírokat, amelyek például a margarinban találhatók meg. Ami megengedett, az a telítetlen zsírfogyasztás.
* Mellőzi a húsfogyasztást, és azt különféle szemes zöldségekkel helyettesíti. Például babbal, borsóval, lencsével.
* A húsok közül a csirkét, pulykát és halhúst támogatja.
* Legtöbb két tojást engedélyez elfogyasztani hetente.
* Extraszűz olajokat ír elő fogyasztásra.
* A napi táplálék 50–60%-át kitehetik a telített gabonafélék.
* A fehérjék a napi tápanyag 15–20%-át kell képviseljék.
* Naponta ajánlja a gyümölcsök és zöldségek fogyasztását.

Mennyi időn belül válik szemmel láthatóvá az eredmény?

A hatodik hét után már javulni kezdenek az eredmények, ami a vérben lévő koleszterin szintjét illeti. Ugyanakkor a fogyás is kezd szemmel láthatóvá válni, és ezek által az egészségünk is felvirágozhat.

Mikkel kell felhagynod, ha a TLC-re szánod el magad?

* A margarinnal, vajjal és egyéb hidrogénezett zsírforrásokkal.
* A disznóhússal.
* A zsíros tejtermékekkel, gyakran fogyasztott felvágottakkal.
* Az édességekkel és a cukorral. Péksüteményekkel, kereskedelemből származó üdítőkkel, cukrászsüteményekkel, stb.

Példa TLC-étrendre

Reggeli: zabpehely narancs- és banánturmixszal; 1 kávé, cukor nélkül.
Ebéd: egy jókora adag zöldségsaláta, hal- vagy csirkehússal, de nem kötelező. Hús helyett kerülhet bele túró, sajt. Vagy egy tányér zöldségleves hússal, vagy anélkül.
Vacsora: rizs, saláta vagy zöldségleves.

Ahhoz, hogy egy diéta valóban működjön, sporttal kell ötvözni. Legyen az az edzőterem, vagy egy kiadós táncóra, a lényeg az, hogy naponta legalább fél órát mozogjunk. Másszuk meg a lépcsőket, sétáljunk, mozogjunk ahelyett, hogy kényelmesen felvonóba üljünk vagy autókázzunk.

Fotó: Photl.com

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!