6 remek módszer, hogy idős korodban is megőrizd a mentális egészségedet!

0
4044

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Ha szeretnél idős napjaidra is szellemileg friss maradni, akkor most segítünk, hiszen 6 olyan természetes módszert ajánlunk, ami jót tesz az agyműködésnek.

6 remek módszer, hogy idős korodban is megőrizd a mentális egészségedet!
Fotó: Pixabay.com

1. Gondoskodj a megfelelő D-vitamin mennyiségről

Több tanulmány is rámutatott, hogy a szervezet alacsony D-vitamin szintje miatt nagyobb az esélye az időskori elbutulás (demencia) kialakulásának. Ezért fontos, hogy elegendő mennyiségű D-vitamint vigyél be a szervezetedbe, így fogyassz halat, joghurtot, valamint extraszűz olívaolajat.

2. Omega 3 zsírsavak

Ezek a zsírsavak rendkívül fontosak és elengedhetetlenek az agyműködés szempontjából. A kutatók szerint az Omega 3 zsírsavak megakadályozhatják a demencia korai kialakulását. Ezért érdemes spenótot, chia magot, és diót fogyasztani.

3. Zöld zöldségek

A szellemi frissesség megőrzését különösen segíti a spenót, a csalán, vagy a brüsszeli kelkáposzta, ezért fogyaszd őket bátran.

4. Pihentető alvás

Több tanulmány is kitér arra, hogy a helytelen és rossz minőségű alvás miatt az agy nem tud eleget pihenni, és a méreganyagoktól sem tud megszabadulni, ezért félő, hogy idős korban az illetőnél kialakul a demencia. Nagyon fontos, hogy minden felnőtt legalább 7-8 órát aludjon éjszaka, nyugodt körülmények között.

5. Mozgás

A mozgás hatására az agyi vérkeringés felpezsdül, javul a tápanyag és oxigén ellátás, így a rendszeres sporttal, mozgással hozzájárulhatsz a mentális egészséged megőrzéséhez.

6. Agytorna

Az agyat érdemes használni, mert azért van. Erre jó módszer a keresztrejtvény, a kirakós játék, ahol a memóriára van szükség, de az olvasás, vagy a beszélgetés is jó hatással van.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!