Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A rövid ideig tartó, de intenzív mozgások sokkal jobb hatással vannak a szív- és érrendszeri betegségek orvoslására, ugyanakkor több zsírt is képesek elégetni – állapította meg egy nagy britanniai akadémikus.

Stuart Gray, az Aberdeen Egyetem kutatója ugyanis arra jött rá, a lassú, de kitartó gyakorlatoknak nincsen meg az a zsírégető hatása, mint amilyennel rendelkeznek a gyors és erős intenzitású mozdulatok.

A szakértő 18 és 35 év közötti férfiakat vont be a kísérletbe, akiket félóráig tartó élénk sétának vetette alá, illetve gyors szobabiciklizést írt elő számukra. A biciklizők feladata az volt, hogy 30 másodperc alatt a lehető legtöbbet tekerjenek, azután 4 perces szünetet vehettek, majd ismét következett a hajsza, aztán a pihenő, négyszer egymás után. Ez azt jelenti, hogy összesen majdnem két és fél percig sportoltak, de intenzíven, amely idő alatt teljesen kiizzadtak és elfáradtak. A többiek idő közben a megadott enyhén tempós ritmusban sétálgattak – részletezi a Daily Mail.

Hasizomfejlesztés, a szakértők tanácsával

A gyakorlatok után, másnap, mindenki visszatért a laborba, és kiadós reggelit fogyasztott, majd ebédre kenyeret, majonézt és sajtot tartalmazó menüt kapott. Később a vértesztekre került sor amiatt, hogy megállapítsák, milyen gyorsan épülnek le a zsírok az erekben, a mozgás hatására – az étkezés után megtapadó lipidek ugyanis azok, amelyek veszélyeztetik az érrendszert és a szívet.

Az eredményekből kiderült, azok vérében, akik sétáltak, 11%-a épült le a bevitt zsíroknak. Viszont azon alanyok esetében, akik intenzíven bicikliztek, 33%-a a lipideknek ürült ki a szervezetből. Ez a hatás még akkor érhető el, ha 90 percet szaladunk – írja a Daily Mail.

Mire figyeljünk testedzés során

Gray szerint, a tempós mozgás előnye az, hogy nem az erőt helyezi előtérbe, hanem inkább az ellenállást fokozza. Nem beszélve arról, hogy csak két percet vesz igénybe, ami nagyon jó hír az időhiány szempontjából.

Két hátránya van csak: az egyik, hogy a gyors edzés közötti szünetekkel a tornászás így akár 20 percig is eltarthat, a másik pedig, hogy rendszeresen kell végezni.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!