Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A depresszió a világ minden táján ismert betegség, nagyon sok embert gyötör, kialakulása leginkább a stresszes, rohanó életformának köszönhető. A betegség megfoszt az álmainktól, a vágyainktól, a boldogságunktól, kreativitásunktól, és a hétköznapi örömöktől is.

Fotó: Pixabay.com
Fotó: Pixabay.com

Azok az emberek, akik depresszióval küzdenek, kirekesztve érzik magukat, nem szívesen beszélnek róla, inkább elzárkóznak, rejtegetik a számukra is idegen, érthetetlen érzéseiket. A depresszió egy civilizációs betegség, sajnos együtt jár a világ rohanó, teljesítményorientált fejlődésével, és egyre több embert érint. A folyamatos, hosszú ideig tartó stressz eredményeként alakul ki, hiszen ilyenkor az agyunk állandó készenléti állapotban van. Folyton feszültségben, félelemben élünk, és fel vagyunk rá készülve, hogy bármelyik pillanatban meg kell védenünk magunk valamitől, valakitől.

“A nyugati világ emberével az a probléma, hogy a riasztó hetekig, hónapokig, akár évekig is be van kapcsolva. Ez a folytonos vészjelzés pedig nagyon mérgező a szervezet számára” – írja Stephen Ildari a depresszióról szóló könyvében .

Ahhoz, hogy újra fel tudjuk fedezni az élet szépségeit, jót tehet egy kisebb életmódváltás. Sokszor az is elegendő, ha nagyon kis változtatásokat vezetünk be, például kirándulni megyünk a közeli erdőbe, vagy elolvasunk egy könyvet.

6 fontos pontban foglalták össze, hogy a természet népek példájából kiindulva, mire van szükségünk ahhoz, hogy visszanyerjük az életben vetett hitünket.

  • Fizikai mozgás
  • Omega3-zsírsavak
  • Napfény
  • Pihentető alvás
  • Olyan tevékenységek, melyek kizökkentenek az állandó gondolkozásból, pl. meditáció.
  • Szociális kapcsolatok

A depresszió elleni leghatásosabb módszer a fizikai mozgásban, és a társas kapcsolatok fenntartásában rejlik, állítja a szakember Stephen Ildari. “A mozgás a legolcsóbb, és leghatékonyabb formája annak, hogy testünk, és lelkünk a lehető legjobb formába kerüljön. Ezt már az ősi bennszülött társadalmak is tudták. Azonban, az edzőteremben, egy nem természetes közegben való mozgás nem ugyanazzal a hatással bír, mint, ha kint a természetben mozgunk”.

A régi harcosok is napi négy óránál többet edzettek, ma, ha valakinek azt mondják, hogy menjen sportoljon, simán rávágja, hogy neki nincs kedve. Akkor ne csodálkozzunk, hogy nem tudjuk kordában tartani a szellemi és testi egészségünket. Szakemberek azt ajánlják, hogy naponta legalább fél órán keresztül mozogjunk, sportoljunk, a friss levegőn, természetben.

A másik legfontosabb tényező a depresszió elkerülése érdekében a szociális kapcsolatok. Töltsünk minél több időt szeretteink, családunk körében, hiszen csak így tudjuk kialakítani a megfelelő biztonsági alapot. Őseink napjaik nagyrészét közösségben, családtagjaik körében töltötték, ezért ők sosem érezték magukat, nem voltak bizonytalanok, mindig volt mellettük valaki, akire számíthattak.

A depresszió sajnos pont az elzárkózásra serkenti az embereket, viszont nem árt tudni, hogy ezzel csak még jobban romboljuk a helyzetet. Bármilyen ramatyul is érezzük magunkat, vegyünk fel egy szép ruhát, és lépjünk ki az utcára, sétáljunk, kávézzunk barátainkkal, olvassunk a parkban. Azután egészen biztosan sokkal jobb lesz a közérzetünk, és a boldogsághormonunk szép lassan óriásira növekedik.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!